Latice/src/main/java/latice/controller/PlayerNameInputController.java

66 lines
1.8 KiB
Java

package latice.controller;
import javafx.fxml.FXML;
import javafx.scene.Node;
import javafx.scene.control.Button;
import javafx.scene.control.TextField;
import javafx.scene.input.MouseEvent;
import javafx.scene.layout.StackPane;
import javafx.stage.Stage;
import latice.application.LaticeApplicationWindow;
public class PlayerNameInputController {
@FXML
private TextField nomJoueur1;
@FXML
private TextField nomJoueur2;
@FXML
public Button btnValid;
public static boolean btnClicked = false;
MainScreenController mainScreenController = new MainScreenController();
LaticeApplicationWindow laticeApplicationWindow = new LaticeApplicationWindow();
@FXML
public void validBtnClicked(MouseEvent event) {
System.out.println("valid Button Clicked");
Stage nameInputStage = (Stage) ((Node) event.getTarget()).getScene().getWindow();
//setting player names
String name1 = nomJoueur1.getText();
String name2 = nomJoueur2.getText();
btnClicked = true;
nameInputStage.close();
playerNamesEntered();
laticeApplicationWindow.player1 = mainScreenController.instanciatePlayer(name1);
laticeApplicationWindow.player2 = mainScreenController.instanciatePlayer(name2);
mainScreenController.startGameInstruction();
}
public TextField getNomJoueur1() {
return nomJoueur1;
}
public void setNomJoueur1(TextField nomJoueur1) {
this.nomJoueur1 = nomJoueur1;
}
public TextField getNomJoueur2() {
return nomJoueur2;
}
public void setNomJoueur2(TextField nomJoueur2) {
this.nomJoueur2 = nomJoueur2;
}
public void playerNamesEntered() {
System.out.println("entered playNamesEntered()" + nomJoueur1.getText() + " VS " + nomJoueur2.getText());
MainScreenController MSC = new MainScreenController();
StackPane parentStackPane = MSC.getParentStackPane();
MSC.setParentStackPane(parentStackPane);
}
}